Kamis, 19 November 2015

Penyembuhan Dengan Baltic Amber

Penyembuhan Dengan Baltic Amber

Penyembuhan semula jadi adalah ubat yang paling tradisional ada. Apabila manusia mula, tidak ada bahan kimia atau bahan tambahan atau "perbaikan perubatan cepat" seperti yang kita sering melihat dalam masyarakat kita hari ini. Dan kerana lebih ramai orang beralih kepada apa yang telah bekerja pada masa lalu - dan masih berfungsi keajaiban hari ini - ada satu kisah kejayaan yang mempunyai lebih daripada berdiri ujian masa --- Asli Baltic Amber.

Terdapat banyak cara yang amber boleh digunakan termasuk sebagai antibiotik yang merangsang dan menyokong sistem imun badan sendiri. Ia juga menyediakan penawar dan merangsang tisu pemulihan; mungkin bahan yang paling penting dalam "kejayaan" ubat farmaseutikal untuk masalah kulit dan anti-penuaan krim hari ini adalah asid succinic yang merupakan bahan utama yang terdapat dalam Baltic ambar. Sebanyak 3% kepada 8% - kuantiti terbesar ditemui di dalam alam semula jadi. Senarai hartanah penyembuhan seterusnya dan seterusnya. Sebagai contoh amber berfungsi pada kejelasan mental dan keseimbangan mood dan penggalak keyakinan. Ia membantu melegakan penyakit-penyakit perut, sistem pernafasan dan paru-paru, sistem endokrin, tulang belakang, tiroid, limpa, dan sistem saraf termasuk otak. Amber semula jadi mempunyai keupayaan untuk menarik balik penyakit atau virus atau penderitaan daripada kawasan yang terjejas dan meneutralkan sebarang tenaga negatif. Ia juga membantu dengan kemurungan dan boleh membantu mengurangkan atau menghapuskan kemurungan membawa memori yang lebih baik serta keadaan minda yang positif.

Mana semua ciri-ciri yang luar biasa ambar semula jadi datang? Nah, daripada berjuta-juta jenis tahun yang lalu. Amber sebenarnya damar fosil yang dihasilkan oleh pokok-pokok pain yang juga dikenali sebagai pokok konifer yang wujud di Eropah Utara - kawasan yang keluar dari kawasan-kawasan selatan yang kini Scandinavia dan kawasan-kawasan berhampiran di katil di bahagian bawah Laut Baltik. Pada satu ketika, ahli sejarah telah menentukan bahawa kerana iklim di kawasan lain menjadi lebih panas, pokok ini mula "menangis" dalam jumlah yang besar resin (sap). Para saintis telah membuat kesimpulan bahawa amber asli mencapai kestabilan dari masa ke masa sebagai hasil daripada pengoksidaan. Jika anda memegang sekeping amber di tangan anda, anda akan merasa panas apabila disentuh dan apabila bersentuhan dengan badan, menghantar aroma yang sangat santai. Amber semula jadi boleh didapati dalam pelbagai indah warna yang membuat kenyataan dalam perhiasan atau hanya bahan penyembuhan semula jadi yang paling menakjubkan yang akan anda perolehi. Apakah Baltic Amber memanggil untuk membuat perubahan dalam hidup anda? Mungkin sudah tiba masanya untuk mengetahui.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar