Kamis, 19 November 2015

Chakra Root anda & Kesihatan Anda - Keamanan, Kestabilan & Balance

Chakra Root anda & Kesihatan Anda - Keamanan, Kestabilan & Balance

Jika anda melihat perkataan "Chakra" beberapa tahun yang lalu atau lebih satu dekad yang lalu, anda mungkin duduk di sana menggaru kepala anda. Iaitu, melainkan jika anda mengamalkan yoga atau biasa dengan Auyurveda, sistem perubatan tradisional India.

Apa yang pernah disifatkan sebagai Baru-Umur-y atau harta hipi pembakaran kemenyan membuat kebangkitan sebagai alat diagnostik yang sangat kuat bagi mereka terbuka untuk menerimanya.

Saya percaya bahawa terdapat banyak hikmah dalam konsep kuno yang kita "Normal" orang boleh mendapat manfaat daripada.

Adakah anda pernah berfikir bahawa badan anda cuba untuk memberitahu anda sesuatu?

Mungkin melalui sakit yang sering muncul, sakit atau kecederaan? Melalui hari yang sama badan aduan demi hari, setiap minggu, walaupun bulan selepas bulan?

Doktor anda mungkin telah memberitahu anda bahawa tidak ada yang salah dari segi fizikal dengan anda bahawa ubat tertentu tidak boleh menetapkan.

Tetapi bagaimana jika ia boleh menjadi lebih mudah daripada itu?

Bagaimana jika Kesedaran melalui sistem chakra itu boleh membantu untuk mengurangkan atau menghapuskan orang-aduan yang sama?

Ini adalah tugas yang saya mencabar anda untuk menerima.

Chakra pertama anda adalah Muladhara atau chakra akar anda. Ia terletak di pangkal tulang belakang anda dan bertanggungjawab untuk semua hidup asas anda perlu dan mahu.

Fikirkan makanan, air, tempat tinggal, keselamatan, keselamatan dan sex- seperti dalam penyebaran spesies dan bukannya dalam bengkok romantis.

A akar chakra yang seimbang akan mempunyai anda rasa kuat, mantap dan seimbang dalam badan anda. Anda akan berasa disokong dan pastikan kuasa fizikal anda.

Jika anda berada di luar keseimbangan dalam chakra ini, anda boleh berasa cemas atau takut, menghidap beberapa jenis beban adrenal dan juga kesakitan kronik atau fana belakang.

Jadi bagaimana ini diterjemahkan ke dalam membuat penambahbaikan dengan kesihatan kita?

Sebagai evolusi kami telah berkembang, hidup telah bertukar lebih ke dalam hasrat kita untuk kestabilan. Teknologi telah memungkinkan sesiapa yang membaca ini pada komputer untuk sudah mempunyai asas hidup mereka keperluan dipenuhi.

Hidup hampir dijamin jika anda mempunyai akses kepada makanan, air dan tempat perlindungan, serta rawatan perubatan. Walaupun yang tidak semua orang di planet ini, kemungkinan besar, keperluan anda sedang dipenuhi.

Jadi mengapa chakra akar akan menghantar pesanan kepada anda bahawa ada sesuatu yang salah atau tidak seimbang jika keperluan asas kita sudah dijaga?

Apa khabar apabila anda menganggap konsep keselamatan, kestabilan, sokongan atau mengimbangi?

Izinkan saya meletakkan cara ini lain.

Apabila anda bekerja, adakah anda berasa dihargai? Disokong oleh sekerja bersama anda atau bos? Selamat dalam kedudukan anda atau memastikan bahawa pekerjaan anda masih akan berada di sekitar esok, minggu depan atau bulan depan? Adakah anda bekerja lebih jam daripada yang anda perlukan? Dengan mengambil masa dari keluarga anda, hobi anda atau jauh dari sesuatu yang berlainan? Adakah anda rasa yakin bahawa anda boleh bercakap fikiran anda, melangkah keluar pada anda sendiri atau mengambil risiko dan bahawa seseorang akan berada di sana untuk menyokong, menggalakkan atau menangkap anda?

Ini adalah isu-isu yang berkaitan dengan cakra akar.

Bolehkah anda melihat bagaimana ketakutan, kebimbangan, miskin keseimbangan kerja dan kehidupan dan kekurangan sokongan semua terbukti dengan isu-isu berkaitan chakra ini?

Bolehkah anda melihat bagaimana tubuh fizikal anda boleh bertindak balas jika anda berada dalam keadaan sentiasa takut, bimbang atau risau? Bolehkah anda melihat apa yang boleh terjadi ke badan anda jika anda berada dalam pergi, pergi, pergi mentaliti kerana anda hanya perlu membuktikan apa seorang pekerja baik anda?

Semua ini secara langsung memberi kesan kepada bagaimana anda berasa seperti di teras anda di sekitar keselamatan anda.

Saya sebutkan sakit belakang yang lebih rendah sebagai manifestasi fizikal benar-benar Perdana ketidakseimbangan.

Bayangkan ini jika anda will- memikirkan kaki anda seperti akar, pembumian anda ke dalam bumi dan menjaga anda disokong. Seperti pokok, anda kuat, kuat dan fleksibel kepada perubahan cuaca di sekeliling anda. Anda tahu tanah sentiasa akan berada di sana, supaya anda tahu ada apa-apa yang perlu dibimbangkan.

Potong yang akar. Cuba untuk terus hidup seperti pohon yang tanpa penjamin tanah di bawah anda.

Ini adalah perasaan yang anda perlu apabila anda tidak berasa disokong dalam hidup anda.

Saya tidak peduli jika ia dalam pekerjaan anda, dalam keluarga atau dalam hubungan anda. Jika anda tidak disokong merasa, ia akan mengambil tol pada tubuh anda.

Iaitu, anda mungkin mengalami sakit belakang yang lebih rendah atau bawah belakang kelemahan. Batang anda tidak berasa disokong.

Apa yang anda boleh buat? Bagaimana anda boleh menggunakan konsep-konsep untuk meningkatkan kesihatan anda?

Pengiktirafan pola-pola ini yang terdahulu.

Sebaik sahaja anda boleh menerima bagaimana isu-isu ini bekerja di dalam kehidupan anda, maka anda boleh membuat perubahan yang perlu yang boleh anda gunakan untuk secara positif menukar mereka.

Jika anda berasa takut atau kebimbangan, anda boleh melakukan beberapa perkara. Anda boleh mengakui perasaan tersebut dan kemudian membiarkan mereka pergi melalui bercakap dengan seseorang, senaman fizikal atau pergerakan atau meditasi senyap. Secara peribadi, saya mengesyorkan yoga atau kerja badan lain untuk benar-benar mendapatkan berhubung dengan sumber.

Jika keseimbangan kerja dan hidup anda adalah rusak, maka ia menjadi persoalan menetapkan dan menguatkuasakan sempadan peribadi. Ini adalah kemahiran yang terbaik dipelajari oleh amalan dan kemudian melalui amalan, bergerak ke dalam integrasi. Ini bukan masalah satu pukulan. Ini adalah satu perubahan seumur hidup atau lebih sesuai, perubahan gaya hidup.

Jika anda tidak berasa disokong, pertama cuba untuk mengenal pasti sumber itu. Adakah ia hanya di satu aspek kehidupan anda atau adakah ia lebih meluas? Apa yang anda perlu lakukan untuk menjadi lebih disokong? Adakah anda perlu meminta untuk itu? Adakah anda perlu menyediakannya untuk diri sendiri? Jika seseorang atau sesuatu yang tidak dapat memberikan sokongan yang anda perlukan, maka ia perlu datang daripada anda.

Kebijaksanaan Sistem Chakra adalah jauh lebih kuat apabila anda boleh melihat dan mengakui corak dalam hidup anda. Di manakah anda lemah? Di manakah anda kuat? Apakah yang anda perlu berada dalam keseimbangan atau mungkin apa yang anda perlukan melepaskan untuk mencapai keseimbangan itu?

Saya mencabar anda untuk melihat dengan lebih mendalam, untuk mendengar sedikit lebih rapat.

Apa yang badan anda cuba untuk memberitahu anda?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar