Kamis, 19 November 2015

Bagaimana Merawat UTI di Rumah Tanpa Antibiotik

Bagaimana Merawat UTI di Rumah Tanpa Antibiotik

Anda tidak perlu mengalami UTI berulang untuk belajar bagaimana untuk merawat UTI dengan ubat mudah dan semula jadi. UTI, kerana anda tahu, tidak mengancam nyawa, tetapi kecenderungan sangat yang berulang boleh bermakna masalah untuk anda dalam jangka masa panjang. Bagaimana anda mesti ingin kini terdapat imunisasi untuk UTI, tetapi ada yang tidak. Ia mungkin bahawa pakar-pakar kesihatan masih mengkaji kemungkinan, tetapi dalam pada itu, ada perkara yang anda boleh lakukan di rumah untuk merawat UTI dan juga mencegahnya.

Jika anda telah di terapi antibiotik untuk beberapa waktu sudah, anda akan paling gembira untuk mengalu-alukan idea ubat semula jadi untuk merawat UTI. Persoalannya, adakah ini berkesan sebagai antibiotik? Anda mungkin terkejut bahawa rawatan rumah banyak bukan sahaja merawat UTI, mereka juga membantu menghalang mereka.

Adakah anda ingin mengetahui sekarang bagaimana untuk merawat UTI di rumah dengan barangan yang berfungsi?

Salah satu ubat semula jadi untuk UTI adalah air. Pastikan anda minum biasa, air yang berkualiti tinggi sekerap yang mungkin. Lapan gelas mencukupi cukup di bawah keadaan biasa, tetapi jika anda ingin berkesan mengusir toksin dari badan anda, anda perlu minum lebih banyak, katakan 12 gelas hingga 15 gelas. Yang pasti, anda akan kembali ke tandas, mungkin, setiap jam, atau setiap beberapa jam, tetapi kemudian, anda akan merasa terhidrat dan dibersihkan dalam proses.

Air semata-mata, walaupun, mungkin tidak cukup, kerana ia tidak mempunyai ciri-ciri antibakteria. Sejak UTI sering berpunca daripada serangan bakteria, anda memerlukan sesuatu yang lain untuk melonggarkan cengkaman bakteria di dinding saluran kencing dan menjaga mereka daripada membiak. Satu buah-buahan yang khusus berfungsi pada bakteria UTI penyebab adalah kranberi. Minum jus kranberi tulen, oleh itu, bersama-sama dengan terapi air, boleh membantu dengan cara yang besar dalam merawat dan mencegah UTI.

Pertimbangan utama apabila merawat UTI adalah untuk menjaga alam sekitar saluran kencing yang berasid yang mungkin. Anda lihat, bakteria yang menyebabkan UTI biasanya tidak boleh hidup dalam persekitaran sedemikian. Cranberry juga boleh membantu dalam aspek ini sejak kranberi mempunyai asid sitrik. Yang pergi untuk mengatakan juga bahawa semua buah-buahan, beri biru dan nanas dimasukkan, yang mempunyai kandungan asid sitrik yang tinggi boleh digunakan sebagai rawatan rumah dalam merawat dan mencegah kes-kes UTI. Jika tiada buah-buahan itu, mengambil Vitamin C tambahan. Pakar-pakar kesihatan dan pengamal mencadangkan dos harian 5000 mg Vitamin C untuk memastikan bahawa saluran kencing adalah berasid cukup untuk bakteria untuk menembusi masuk.

Sekarang anda tahu rawatan rumah disyorkan untuk UTI, anda mungkin berminat untuk mengetahui bagaimana anda boleh menyimpan UTI daripada datang kembali. Minum banyak air adalah satu kemestian, sudah tentu, tetapi itu bukan satu-satunya perkara yang boleh menghalang berulangnya UTI. Untuk mengelakkan UTI, lebih berhati-hati apabila melibatkan diri dalam aktiviti seksual. Sentiasa melihat kepadanya untuk membasuh kemaluan anda sebelum dan selepas melakukan hubungan seks. Ia juga dinasihatkan untuk memakai pakaian yang longgar ketika melakukan sesuatu yang berat, dan jika anda seorang wanita, lap dari depan ke belakang untuk mengurangkan peluang bakteria yang boleh datang dari dubur untuk memasuki uretra.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar