Kamis, 19 November 2015

Adakah Dr Oz Kanan Tentang Jadual penyongsangan?

Adakah Dr Oz Kanan Tentang Jadual penyongsangan?

Apakah yang dimaksudkan dengan Jadual penyongsangan?

Jadual penyongsangan adalah alat yang membolehkan pengguna untuk melampirkan kaki sendiri ke pangkal, condongkan ke belakang, dan menggantung terbalik. Kebanyakan jadual penyongsangan membolehkan anda untuk menyesuaikan sudut penyongsangan dengan itu anda boleh menggantung mana-mana dari sudut 45 darjah untuk menjadi benar-benar serenjang dengan lantai.

Matlamat jadual penyongsangan adalah untuk menggunakan berat badan anda untuk membantu memberikan daya tarikan tulang belakang. Idea ini ialah untuk mereka yang mengalami sciatica atau cakera yang berkaitan keadaan pinggang menyediakan untuk kesan daya tarikan tulang belakang akan membantu mengurangkan bonjol cakera, mengurangkan mampatan saraf akar, dan mungkin menambah penghidratan cakera tersebut.

Siapa yang Patut Gunakan penyongsangan daya tarikan?

Berdasarkan kepada penyelidikan, penyongsangan daya tarikan adalah satu cara yang berkesan untuk menambahkan ruang di antara vertebra tulang belakang lumbar. Kajian telah dinilai penggunaan terapi penyongsangan untuk mereka yang mengalami sakit akut dan kronik belakang yang lebih rendah. Walaupun kajian melibatkan sebilangan kecil peserta, terdapat bukti bahawa penyongsangan daya tarikan amat berkesan dalam mengurangkan sakit pinggang.

Jenis malangnya tiada kajian yang telah dinilai keadaan pinggang adalah yang terbaik dibantu oleh bentuk terapi. Dan kerana gejala yang berkaitan dengan cakera herniated yang sangat berbeza daripada gejala stenosis tulang belakang, berhati-hati perlu digunakan dalam menggunakan penyongsangan daya tarikan untuk semua jenis belakang atau sciatica gejala rendah.

Siapa yang TIDAK Perlu Gunakan penyongsangan daya tarikan?

Walaupun pada Dr Oz persembahan penyongsangan daya tarikan telah disebut-sebut sebagai cara untuk meningkatkan aliran darah ke otak, ini mungkin bukan kesan yang baik untuk semua orang. Kajian telah menunjukkan bahawa tekanan darah secara konsisten meningkatkan apabila menggunakan penyongsangan daya tarikan. Oleh itu, bagi mereka yang mempunyai tekanan darah tinggi, bentuk terapi hanya akan dipertimbangkan di bawah pengawasan perubatan.

Peningkatan tekanan darah juga boleh mempunyai kesan negatif ke atas mereka yang mempunyai keadaan mata tertentu. Mereka yang mempunyai sejarah glaukoma, penyakit mata yang berkaitan dengan peningkatan tekanan intraokular, juga harus mengelak daripada penyongsangan daya tarikan kerana peningkatan tekanan kepada mata dan kepala berlaku dengan menggunakan jenis ini peranti.

Walaupun kesan terapi penyongsangan membantu meningkatkan ruang di antara vertebra lumbar, kajian mendapati ia mempunyai kesan yang sebaliknya untuk tulang belakang serviks kerana ia sedikit menambah mampatan. Jika anda juga mempunyai sejarah keadaan pangkal rahim, berhati-hati penting kerana borang ini daya tarikan boleh memburukkan gejala leher.

Penyongsangan daya tarikan mempunyai beberapa manfaat dalam rawatan keadaan pinggang. Penggunaan terapi ini tidak dinyatakan bagi mereka yang mempunyai sejarah tekanan darah tinggi atau glaukoma. Seperti penggunaan mana-mana terapi baru, berunding dengan profesional perubatan sebelum melaksanakannya ke dalam program rawatan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar